Image of two Typhoon FGR4 aircraft, flown by 29 (R) Squadron from RAF Coningsby. The Typhoon in the foreground (bottom) can been seen with the RAF 100 colours painted on its tail, to commemorate the Royal Air Force Centenary Celebrations. The Typhoon FGR.Mk 4 is a highly capable and extremely agile fourth-generation multi-role combat aircraft, capable of being deployed for the full spectrum of air operations, including air policing, peace support and high-intensity conflict. Initially deployed in the air-to-air role as the Typhoon F.Mk 2, the aircraft now has a potent, precision multi-role capability as the FGR4. The pilot performs many essential functions through the aircraft’s hands on throttle and stick (HOTAS) interface which, combined with an advanced cockpit and the Helmet Equipment Assembly (HEA), renders Typhoon superbly equipped for all aspects of air operations. Although Typhoon has flown precision attack missions in all its combat deployments to date, its most essential role remains the provision of quick reaction alert (QRA) for UK and Falkland Islands airspace. Detachments have also reinforced NATO air defence in the Baltic and Black Sea regions.
RAF desativará caças Typhoon Tranche 1 com metade da vida útil disponível. A Royal Air Force (RAF) vai aposentar os seus Eurofighter Typhoon Tranche 1, com mais da metade de sua vida útil ainda disponível. A informação foi confirmada por James Heappey, Subsecretário Parlamentar de Defesa, em uma mensagem enviada em 02 de setembro, para o parlamento britânico.
Conforme o Subsecretário britânico, cerca de 30 caças Typhoon Tranche 1 estão na reserva operacional ou em manutenção, e no momento da retirada da frota, prevista para o ano de 2025, essas aeronaves terão, em média, cerca de 2.544,8 horas de voo. Este processo de desativação dos Typhoon mais antigos, havia sido publicada em um documento do Comando de Defesa do Reino Unido, em março deste ano.
Os Typhoon Tranche 1 tem uma vida útil prevista de 6.000 horas, o que significa que eles serão retirados de serviço com pouco mais da metade da vida útil disponível. A razão para essa aposentadoria precoce deve-se, principalmente, pelo fato dessas aeronaves estão equipadas com as primeiras versões dos computadores de missão, componentes e hardwares embarcados, o que necessitaria de alto investimento para atualizá-las ao padrão mais recente.
Informações de oficias da RAF, dão conta que os últimos lotes do Eurofighter Typhoon excederam muito as capacidades dos primeiros exemplares produzidos. Os Tranche 1 estão sendo usados pela RAF basicamente no treinamento dos pilotos que vão operar as versões mais atuais do caça.
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